Sök Sök på hela TimraHus.se

Sociala Företag och Timmerhus

Allt om timmerhus och dess underbara värld. Timmerhus som kan överleva mer än tre generationer. Vad är egentligen deras dragningskraft och hur kunde man så mycket förr i världen utan el, datorer och moderna verktyg? Diskutera allt möjligt om timmer och hus här.

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Sociala Företag och Timmerhus

Inläggav Daniel J » 2012-04-02 13:06

Hejsan alla,

Jag försöker driva frågan om ökad självförsörjning inom kommunen och att timra hus verkar vara en företagsidé som både ger pengar och är positiv för den enskilda individen, på många olika plan.

Det det sociala företaget går ut på är att man ska återinvestera eventuell vinst tillbaka in i företaget så att man ska så småningom öka antalet anställda.

Vi har varit aktiva i två år nu och vid dötid har jag suttit med företagets hemsidor för att sprida budskapet. Men nu sitter jag här och inser att för att sprida länkar till företagets hemsida ut genom internet måste jag punga ut med pengar, vart jag än vrider och vänder mig.

Eftersom jag jobbar gratis som "lärling" har jag inga pengar att röra mig med och jag kan inte be företaget investera i hemsidorna eftersom jag är ett "oprövat kort". Lite svårt att hävda att man ska investera pengar i en när det är första gången man gör någonting. Jag menar, mer än hälften av tiden går ju åt att komma på hur man gör.

Så min fråga är, är det någon där ute som har intresse av att stödja våran verksamhet genom att lägga ut våran länk på era hemsidor eller bloggar? Allt bara för att några fler människor ska hitta till oss.

Mvh
Daniel från http://www.gfkoop.se

Kritik och förslag angående vår timmerhussida uppskattas gladeligen. Allt kan alltid bli bättre.
Daniel J
Nying
Nying

Re: Sociala Företag och Timmerhus

Inläggav Mats » 2012-07-27 14:53

Varför inte testa på facebook? Det är ju ett enormt nätverk.
Mats
Nying
Nying

Återgå till Allmänt om timmerhus