Sök Sök på hela TimraHus.se

Timra en kåta!

Övrig timringsteknik om du är sugen på att timra en rastplats, kåta, bänkar, trappor, trappräcken eller annat, då är detta platsen för dig.

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Timra en kåta!

Inläggav fjellhed » 2008-02-18 09:09

Hej! Jag heter Kenneth och är helt ny här. Jag har en dröm om att bygga mig en kåta, helst 6 kantig. Den ska fungera som grillplats, gäststuga och rushus. Jag är inne på att timra 3-4 varv och bygga överdel av lösvirke. All hjälp mottages så att jag kan genomföra detta projekt i sommar.:D
fjellhed
Nying
Nying

Timra en kåta

Inläggav Tjalle » 2008-02-21 22:20

Hej Kenneth och välkommen till forumet :D Det verkar vara ett väldigt trevligt projekt du har framför dig,och du har ju ganska klart för dej vad du i stort sett önskar göra, som alltid är en mycket bra början.

Att timra nederdelen,och överdelen av lösvirke är säkert en bra lösning skulle jag tro,då jag ej byggt någon kåta på det viset,men något liknande har jag varit med om för många år sen med blockat timmer i fyrkant nertill,och takstolar med råspont och papptak som blev ganska fin.

Kanske går hitta någon bild på olika kåtor som ett litet underlag att diskuterar om,någon som vet kanske,vi hörs vidare så välkommen åter.

Mvh Tjalle :D
Tjalle
Administrator
Administrator

Återgå till Timringsteknik - Bastu Vindskydd Kåtor Tipi Jakttorn m.m.