Sök Sök på hela TimraHus.se

Köpes-spröjsade fönster

Finns det något du skall sälja? Verktyg, träd på rot, timmerstuga, böcker eller vad det nu kan vara? Här kan du annonsera det du vill sälja eller köpa!

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Kategoriregler
Ange köpes om du vill köpa och Säljer om du vill sälja. Om du är intresserad av något som säljs här kan du skicka ett PM till säljaren. Frågor om produkten ställer du som vanligt i forumtråden. Skriv aldrig ut ditt telefonnummer eller e-postadress direkt i tråden.

Köpes-spröjsade fönster

Inläggav Tjalle » 2007-08-06 19:59

Jag behöver köpa 4 st spröjsade 2glas- fönster med småglas,storlek 80x80 utv karm-mått.Dessa bör vara omålade,eller bara oljade,gärna äldre fönster som ger en vackrare trädfärg,som passar på solblekt vägg.

Eller är jag tacksam på förslag där jag kanske kan hitta något som kanske kan vara till min hjälp,kanske någon som säljer lite sådant.

Mvh Tjalle
Tjalle
Administrator
Administrator

Inläggav TW » 2007-08-12 07:33

Det kan bli svårt. Otast är ju fönstren målade om de är gamla. Blir det för dyrt att snickra nya? Åtminstone häromkring finns det ännu några små snickerier som snickrar vad som helst bara man betalar.

Jag har både ytter och innerbågar i lämplig storlek, tror jag, men de är spröjslösa. De är i två halvor som skall vara sida vid sida med en mittkarm imellan. De är gjorda på 40-talet men blev aldrig använda.
De är ju tyvärr litet långt borta.
TW
Administrator
Administrator

Inläggav Tjalle » 2007-08-12 09:59

Ja det är kanske lite långt oss emellan,men det finns säkert här i krokarna, då jag har hittat en del kontakter om sådant.De skulle helst vara lite äldre för syns skull.

Jodå,det finns nytillverkade med dessa mått,men det är inte riktigt det stuket på dessa som på äldre som jag ville ha, jag väntar och se,det kanske får bli nya,det går kanske det åxså,dom är ej så dyra. Du får tack för omtanken.
Tjalle
Administrator
Administrator

Inläggav Anna Lj » 2007-08-15 18:37

Hej!

För några veckor sen var jag på Återbruket utanför Göteborg, de hade en massa gamla fönster, och en miljon andra saker, där kan man gå runt i timmar. www.aterbruket.se

Deras och många liknande ställens saker (eller ett urval) finns på www.byggigen.se

/Anna
Anna Lj
Nying
Nying

Inläggav Tjalle » 2007-08-15 21:37

Hej Anna, och välkommen till forumet :D

Jag tackar för hjälpen till begangnat sidorna,det kan vara bra att kolla där någon gång då då,där kanske finns en möjlighet att hitta vad man behöver framöver,vad det nu kan vara.

MvhTjalle :)
Tjalle
Administrator
Administrator

Återgå till Köp och sälj - Timmerverktyg Timmerhus Motorsåg Maskiner Verktyg m.m.