Sök Sök på hela TimraHus.se

Kjøp av Tømmer

Finns det något du skall sälja? Verktyg, träd på rot, timmerstuga, böcker eller vad det nu kan vara? Här kan du annonsera det du vill sälja eller köpa!

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Kategoriregler
Ange köpes om du vill köpa och Säljer om du vill sälja. Om du är intresserad av något som säljs här kan du skicka ett PM till säljaren. Frågor om produkten ställer du som vanligt i forumtråden. Skriv aldrig ut ditt telefonnummer eller e-postadress direkt i tråden.

Kjøp av Tømmer

Inläggav Laftemann » 2010-01-25 21:15

Hei!
Er det noen her som kan hjelpe meg å få kjøpt grovt sideskåret tømmer (helst gran). Sideskåret slik at (vegg)tykkelsen blir 8 tommer, og helst toppmål på tømmeret som ikke er under 40cm.
Kjempefint om noen kunne gi meg tips om hvor jeg kan få kjøpt det, eller om det er noen sagbruk som skjærer slik at jeg kan bestille.

Med hilsen

Laftemann
Laftemann
Nying
Nying

Inläggav Laftemann » 2010-02-06 14:20

Hei igjen!
Er det virkelig ingen her som kjenner til et bra Svenskt sågverk som sager hustimmer? :wink:
Hilsen
Laftemann
Laftemann
Nying
Nying

Inläggav TW » 2010-02-07 20:31

Kan du köpa stockar av någon bonde och föra till någon liten såg och få dem sågade mot timpenning?

Själv har jag köpt granar som blev fällda då elverket breddade en linjegata i höstas. Nu håller jag på och kvistar och kör ut dem. I vår skall jag föra dem till sågen i grannbyn och hjälpa till vid sågningen själv så det blir billigt. Sedan skall jag barka dem och stapla upp för kommande behov.
Det är elände att gräva fram granarna under snön men annars går projektet bra.
TW
Administrator
Administrator

Återgå till Köp och sälj - Timmerverktyg Timmerhus Motorsåg Maskiner Verktyg m.m.