Sök Sök på hela TimraHus.se

Jaktstuga

Har visar medlemmarna videoklipp och bilder på sina och andras timmerhus, samt andra relaterade projekt med timmer. Det kan vara renoveringar eller nybyggnationer - eller andra härliga inspirerande bilder och videoklipp.

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Kategoriregler
Du har väl frågat om lov innan du laddar upp andras bilder och videoklipp?

Jaktstuga

Inläggav Tjalle » 2009-04-15 17:55

Min jaktstuga är byggd en bit utanför Ljungby,och är på 20 kvadratmeter,och är byggd av blockat 5 tums fur,från egen skog,som jag sågat på bysågen som jag fick hjälp med.

Jaktstugan är byggd mitt inne i min skog,och som då är uppförd av mej själv utan hjälp,som ett fritid och flerårsprojekt.Byggd med försök att få ett hantverkmässigt utseende för att falla in i omgivningen.

Bilderna som följer är på någolunda färdig timmerstuga,som jag framöver följer upp med detaljbilder,under byggtiden,då jag brinner för detta hantverk.Mvh Tjalle :D
Bild
Bild
Bild
Tjalle
Administrator
Administrator

Inläggav Lars Mejrup » 2010-08-02 10:29

Hej Tjalle,
kul och roligt att fa ta del av ditt jobb och de fina resultaten. Jag har själv en plan och ett projekt som liknar lite grann. Jag har en tomt i Dalarna. Plinterna står redan och avloppet skall fixas nu i höst.
På tomten står det några stora grova tallar. Det gör ont i mig när folk har föreslagit att de skall ner och att de "känner en gubbe som kan ta ner dem mot att han får göra ved av dem till sig själv". Kan man inte såga ner dem och göra timmer av dem på plats t. ex.? Hur länge skall stockarna i så ligga och torka innan man kan bygga med dem?
Vänligen
Lars
Lars Mejrup
Nying
Nying

Inläggav DQ » 2010-08-13 00:11

Hur ska man göra för att "parkera" ett bygge?

Har en liten dröm att få för hand bygga en liten stuga.. Då jag inser att jag är jävligt oerfaren och att detta skulle ta en bra lång tid så är det ju nödvändigt att göra det så att man kan fortsätta och jobba lite då och då.

Vad är fördelar/nackdelar med detta? Hur påverkas slutresultatet?
"Det är som att skita i ravin."
DQ
Nying
Nying

Återgå till Bilder och videoklipp på timmerhus och timmerbyggen