Sök Sök på hela TimraHus.se

Hej!

Vad kan vi ändra på och göra bättre? Saknas kanske en kategori? Hjälp oss att bli bättre genom att dela med dig av din åsikt.

Moderatorer: Tjalle, TW, Pelle

Hej!

Inläggav Magnus » 2006-09-13 19:02

Tänkte ge lite beröm för att ni startat ett timmer forum!
Jag har ett väl utvecklat intresse av gammla motorsåg och har saknat ett timmerforum.

Kul o se, hoppas många intresserade hittar hit!

Magnus!
Motorsågs samlare!
Magnus
Nying
Nying

Fart!!

Inläggav Pelle » 2006-11-10 12:29

Ja det är inte så hög fart som man kanske hade önskat. Man måste ge dessa "projekt" till tåls hehe.

Kul att du hittade hit, gillar idén samt välkommen!

Ps: Bättre sent än aldrig med ett svar väl!? ;)
Användarvisningsbild
Pelle
Administrator
Administrator

Inläggav Tjalle » 2006-12-20 21:36

:D Hej! Mycket trevligt forum för oss likasinnade, som jag hittade av en slump,men nu är jag med.Har byggt flera timmerhus under åren,och nu bygger jag en större jaktstuga åt mej själv,då av undertryckt fur från egen skog.Så jag vill mer än gärna vara med och utbyta erfarenhet, och tanke om timring och timmerhus.Mvh Tjalle 8)
Tjalle
Administrator
Administrator

Inläggav Pelle » 2007-04-17 21:45

Tjalle skrev:... nu bygger jag en större jaktstuga åt mej själv,då av undertryckt fur från egen skog.Så jag vill mer än gärna vara med och utbyta erfarenhet, och tanke om timring och timmerhus.Mvh Tjalle 8)

Spännande och lycka till med stugan :)

Du har inga bilder att visa för oss andra hur det går med jaktstugan - skulle vara jättekul att se :)
Användarvisningsbild
Pelle
Administrator
Administrator

Inläggav Tjalle » 2007-04-22 11:09

:D Tack för det Pelle. Kul du är intresserad.

Jodå jag har en del bilder genom byggtiden, som är ett flerårsprojekt på min lediga tid,emellan alla stormarbeten med skogen.

Jag lägger in dom under en snar framtid ( Bilder på timmerhus och timmerhusbyggen),för ordningens skull 8)
Tjalle
Administrator
Administrator

Bilderna på gång

Inläggav Tjalle » 2009-03-11 20:54

Det har tagit lite tid med bilderna,men nu är dom på gång efter många om och men,då jag fick ihop en hel del fast man är kanske lite slö, när det gäller att ta bilder :?

Men om en snar framtid som det "hette" lite tidigare i något inlägg,då jag även har en del andra lite äldre bilder, som jag skall kolla igenom,så håll ut för den som orka vara kvar :roll:
Hälsningar/Tjalle :)
Tjalle
Administrator
Administrator

Hej

Inläggav Tjalle » 2009-06-04 19:37

Det är kanske ej så väldans hög fart på forumet som man önskat,men det kanske bara räcker att man hälsa på och säger hej :)

Eller berättar lite om projekten man håller på med,eller vad det nu kan vara,så gör en ny tråd om du vill där det passa in,det finns alltid något att resonera om :D

Mvh Tjalle 8)
Tjalle
Administrator
Administrator

Hej

Inläggav Tjalle » 2010-02-26 10:12

Hej där i vinter Sverige :)
Förmodligen har ni alla en massa snö som ställer till arbete både på vägarna, och inom alla andra projekt som skall göras.Men nu börjar det så sakta att smälta på snön här nere i södra Sverige,med lite regn som började i går kväll.

Även idag fredag 26/2-10 så regna det lite grand så att det börja kasa ner lite av all den här snön från tak, som är lite lutning på,men värre på de tak som är lite plattare som blir skottning på för att minska på tyngden.
Lite om läget i Småland som har runt 70-cm snö som börja smälta.
Hälsningar Tjalle 8)
Tjalle
Administrator
Administrator

Hej där!

Inläggav Tjalle » 2010-03-10 19:20

Hej!
Alla vi här på vårat trevliga forum, som är mer än jag som tycker det kanske,och kanske en del som inte är så där väldigt mycke för att skriva och diskutera om timmerbygge,men kanske bara "titta in".

Ja då får ni gärna höra av er på Ordet är Fritt,som endast har 9 trådar som bör vara fler, om vi kan få en fortsättning här, med det hela :?: ,ja så då kan det även passa in med en om sport,eller familjen,eller vad du vill som är lagom att ha med här på forumet :D
Så välkommen att skriva Mvh Tjalle 8)
Tjalle
Administrator
Administrator

Re: Hej!

Inläggav Tjalle » 2014-05-25 22:30

Hej nu är jag tillbaka efter en hektisk byggperiod med en hel del timring! Har varit för lite tid med vårt fina forum somjag skall komma in imer framöver! För jag har mycker mer tid nu med den nya mobilen ock läsplattan som jag ej hade förur.Hoppas vi hörs framöver.Ha det gott .Mvh Tjalle :D
.
Tjalle
Administrator
Administrator

Återgå till Ris och ros